Targi 2.0 dowiodły, że zdajemy sobie sprawę z potrzeby korzystania i włączania TIK do edukacji

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Arkadego Fiedlera, Dębno

Tegoroczne Targi 2.0 przebiegły naprawdę sprawnie i ciekawie. Różnorodność projektów była ogromna, dzięki czemu uczniowie byli aktywni i chętni do wykonywania proponowanych ćwiczeń. Na koniec uczestnicy mieli okazję do podzielania się swoimi refleksjami dotyczącymi plusów i minusów Targów. Mamy nadzieję, że zachęciliśmy pierwszoklasistów do aktywnego brania udziału w projektach edukacyjnych, które uczą pracy w grupie, rzetelności oraz dyscypliny.

Magia świąt w Gimnazjum Publicznym w Dębnie

19 grudnia 2014r., w ostatni dzień szkoły przed przerwą świąteczna, na trzeciej i czwartej godzinie lekcyjnej odbyły się spotkania wigilijne dla wszystkich uczniów i pracowników gimnazjum. By spędzić razem czas, wszyscy zgromadzili się w hali sportowej. Jasełka zostały przygotowane przez panie: Elżbietę Kościukiewicz, Annę Węgier i pana Waldemara Kościukiewicza.

Szkolna wycieczka w czasie ferii na lodowisko i kręgle

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Arkadego Fiedlera, Dębno

Dnia 17.01.2014r.uczniowie Gimnazjum Publicznego im. Arkadego Fiedlera w Dębnie mieli okazję uczestniczyć w wycieczce do Gorzowa Wielkopolskiego.
Zbiórka miała miejsce we wtorkowy poranek (o godzinie 9:00) przed szkołą. Kiedy nauczyciele upewnili się, że wszyscy są, ruszyliśmy. Podróż upłynęła bardzo szybko. Uczestnicy wycieczki rozmawiali, zawierali nowe znajomości oraz jedli drugie śniadanie . Pierwszym punktem wycieczki była kręgielnia lub lodowisko. Uczniowie sami podjęli decyzję gdzie woleliby pójść. Po godzinie jazdy na łyżwach lub zaciętym pojedynku w kręgielni przyszedł czas na kino. Opiekunowie wycieczki zdecydowali, że sami będziemy mogli wybrać jeden spośród trzech seansów – „Uprowadzona 3”, „Wkręceni 2”, bądź „Hobbit: Bitwa Pięciu Armii”. Jako, że wymienione filmy nie zaczynały się o jednakowej godzinie, osoby, które czekały na seans, ruszyły m.in. na zakupy. Z tego, co słyszałam, tylko nieliczni byli zawiedzeni wybranym przez siebie filmem. Większość wyszła z sali kinowej naprawdę zadowolona.
Ostatnim punktem naszej wycieczki był posiłek w McDonald’s. Zmęczeni popołudniem pełnym wrażeń, bez marudzenia czekaliśmy na złożenie zamówienia w długiej kolejce. Kiedy wszyscy najedliśmy się do syta, przyszedł, niestety, czas na powrót do domu. Droga powrotna minęła w mgnieniu oka. Kiedy wysiedliśmy z autokaru, panie miały dla nas jeszcze jedną małą niespodziankę – czekoladę dla każdego uczestnika. Szczęśliwi rozstaliśmy się około godziny 17:30.
Wyjazd do Gorzowa okazał być się świetnym początkiem ferii zimowych. Cieszę się, że w naszym gimnazjum tak często organizowane są tego typu wycieczki. W mojej ocenie jest to świetny pomysł na integrację gimnazjalistów.
Aleksandra Jelińska

Piątek trzynastego – niby pechowy a dla nas szczęśliwy

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Arkadego Fiedlera, Dębno

13.02.2015 roku w Dębnowskim Ośrodku Kultury w Dębnie odbyły się eliminacje rejonowe do 60.Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego. W skład komisji wchodzili : pan Anatol Wierzbicki, ani Joanna Symeniuk oraz pani Justyna S.
Według niektórych osób, piątek trzynastego jest szczególnie pechowym dniem, jednak dla nas okazał się być szczęśliwy. Gimnazjum Publiczne im. Arkadego Fiedlera w Dębnie reprezentowały :
– Katarzyna Kazimierczuk z klasy 3b z utworem Agnieszki Filipczyk “Mój świat” i Pauliny Stefanowskiej ” Z perspektywy czasu “,
– Karolina Rejniak z klasy 1g z tekstem Hanny Winnickiej “Próbowałam” i Dominiki Maraniuk “Gdy przyjdzie”,
-Izabela Cisek z klasy 1g z utworem Joanny Preisner ” Na krawędzi ” i Katarzyny Gąsiorek “Zakład”,
-Julia Gąsior z klasy 2a z utworem Andrzeja Sapkowskiego ” Chrzest Ognia” i Daniela Leżona ” Deszczutka “.
Wybierając tekst do recytacji, kierowałyśmy się :
“Tym, by mój wiersz był znacznie krótszy od prozy, żeby słowa nie były trudne i znane mi z życia codziennego. Nie jestem typem człowieka, który lubi się uczyć wierszy lub jakiegoś tekstu. Moim głównym argumentem było to, by teksty były proste w nauce. ” ~Katarzyna Kazimierczuk kl 3b
“Tym, by wiersz i proza ukazywały emocjonalne uczucia bohaterów i nawiązywały do życia codziennego. Wybrałam prozę o śmierci, bo chciałam pokazać ludziom, ile ludzi walczy każdego dnia o to, by nie popełnić samobójstwa. Chciałam żeby teksty były proste i miały dużo dialogów” ~ Izabela Cisek l 1g
” W wyborze tekstów kierowałam się tym, czy będę w stanie oddać uczucia narratora i jego stan emocjonalny. Poza tym nie chciałam występować z długimi utworami, bo gdy na scenie złapie mnie trema, to im krócej tam będę, tym lepiej” ~Julia Gąsior
” Kiedy przyszedł czas na wybór wiersza, kierowałam się tym, czy dam radę nauczyć się tekstu. Wybrałam utwory o miłości, ponieważ w nim czułam się najpewniej.” ~ Karolina Rejniak.
Kiedy przyszliśmy do DOK-u , kolejność recytacji była już ustalona. Tuż po dziesiątej rozpoczęły się przesłuchania. Ciszę na sali kilkakrotnie zakłóciły spóźnione osoby. Jednak mimo wszystko panowała przyjazna atmosfera.
Gimnazjalistkom towarzyszyła trema aż do końca konkursu , ale dobry humor ich nie opuszczał.
Po długim oczekiwaniu na werdykt poznaliśmy decyzję jurorów. Kwalifikację do etapu powiatowego Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego otrzymały dwie uczennice z naszego gimnazjum : Julia Gąsior i Izabela Cisek.
Kolejny etap odbędzie się w marcu 2015 roku w Myśliborzu. Trzymamy kciuki i życzymy dalszych sukcesów.