Praga - Most Karola

Krótko o wycieczce.

Między 20 – 22.05.2019 klasy 6B, 7A, 5C uczestniczyły w wycieczce do Drezna, Pragi i Skalnego Miasta. Wyjazd w kierunku Niemiec zaplanowany był na 5.15 rano. Podczas podróży sporo dowiedzieliśmy się o Saksonii, którą mijaliśmy. Po dotarciu do Drezna objechaliśmy miasto tzw. ringiem. Zwiedziliśmy: Starówkę Drezna, barokowy pałac Zwinger, Plac Teatralny z Operą, kościoły – Katedrę i Kościół Mariacki, renesansowy Zamek Rezydencyjny, zwiedziliśmy słynny most Augusta Mocnego. Poznaliśmy symbol Drezna – Złotego Jeźdźca. Przemieszczaliśmy się barokową ulicą Królewską oraz aleją platanową, zwróciliśmy uwagę też na Pałac Japoński. Odwiedziliśmy także Najpiękniejszy Sklep Mleczny. Tuż obok znajdował się najsłynniejszy na świecie sklep z tysiącem gatunków musztardy – smaki i kolory były przedziwne. Potem mieliśmy krótki czas do dyspozycji. Wieczorem przejechaliśmy do Czech do miejsca zakwaterowania. Po obiadokolacji mieliśmy czas dla siebie. Drugiego dnia zaraz po śniadaniu pojechaliśmy do Pragi. Tego dnia pogoda nam sprzyjała, odbyliśmy przyjemny spacer. Zwiedziliśmy Hradczany, zamek praski, w którym byliśmy świadkami zmiany warty, odwiedziliśmy katedrę św. Wita, w której można zobaczyć witraże Alfonsa Muchy. Potem przeszliśmy do Strahova, mijając Złotą Uliczkę. Przeszliśmy zatłoczonym Mostem Karola. Byliśmy też na Małej Stranie. Dotarliśmy na Rynek Staromiejski. Widzieliśmy Ratusz, zegar Orloy, pomnik Jana Husa. Zajrzeliśmy do Klementinum oraz do kościoła św. Mikołaja i kościoła Marii Panny przed Tynem. Czas wolny wykorzystaliśmy na chwilę odpoczynku i kupowanie pamiątek. Po powrocie zjedliśmy obiadokolację. A potem cześć z nas poszła grać w piłkę na boisku, a część podziwiała sarny podchodzące pod nasz ośrodek. Był czas, by wspólnie z kolegami i koleżankami spędzić trochę czasu. Ostatniego dnia po spakowaniu rzeczy wyruszyliśmy do Skalnego Miasta w Adrspachu. Tam przeszliśmy labiryntem skalnym w towarzystwie przewodnika, który opowiedział o różnych formacjach, jak się nazywają. Świetna zabawa z wyobraźnią. Potem wyruszyliśmy w drogę powrotną do Poznania. Dotarliśmy o godz. 22:00.