wiedźmin3krewiwino800x450.jpg

Krew i Wino to drugi duży dodatek do polskiej gry RPG – Wiedźmin 3: Dziki Gon. Podobnie jak w przypadku poprzedniego rozszerzenia fabularnego – Serca z kamienia – tak i tutaj mamy do czynienia z wieloma nowymi zadaniami, postaciami oraz niespotykanym wcześniej ekwipunkiem.

Elementem odróżniającym dodatek od podstawowej wersji gry jest miejsce akcji – to kraina Toussaint, znana z książkowych przygód Geralta, ale nie eksploatowana dotychczas w komputerowych adaptacjach.

Dodatek Wiedźmin 3: Krew i Wino otrzymał w 2015 roku dofinansowanie od Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego. Dotacja wyniosła 150 tysięcy euro tj. ok. 7% całkowitego budżetu produkcji, który wyniósł nieco ponad 2 miliony euro (czyli blisko 9 milionów złotych). Zważywszy na fakt, że podobny budżet miał także pierwszy z dodatków do Wiedźmina 3 można łatwo wyliczyć, że studio CD Projekt RED wydało na produkcję i promocję obu rozszerzeń niemal tyle samo, ile wyniosły koszty wyprodukowania pierwszej odsłony serii, czyli blisko 20 milionów złotych.
Źródło: www.gry-online.pl/S016.asp?ID=27077

Krew i Wino to drugi duży dodatek do polskiej gry RPG – Wiedźmin 3: Dziki Gon. Podobnie jak w przypadku poprzedniego rozszerzenia fabularnego – Serca z kamienia – tak i tutaj mamy do czynienia z wieloma nowymi zadaniami, postaciami oraz niespotykanym wcześniej ekwipunkiem.

Elementem odróżniającym dodatek od podstawowej wersji gry jest miejsce akcji – to kraina Toussaint, znana z książkowych przygód Geralta, ale nie eksploatowana dotychczas w komputerowych adaptacjach. To właśnie w tym sielankowym i na pozór szczęśliwym księstwie rozegrają się wydarzenia z rozszerzenia, którego przejście powinno zająć graczowi około 20 godzin.

Akcja dodatku dzieje się w bajkowej krainie Toussaint, znajdującej się na północno-wschodnim skraju Nilfgaardu. Pożoga wojny nie dotarła jak dotąd do tych spokojnych terenów, przez co pozostały one malownicze i kuszące swym naturalnym pięknem.

Ludzie są tutaj szczęśliwi i nie zaprzątają sobie głowy wielką polityką, skupiając się na codzienności, co jakiś czas przerywanej obchodami świąt, festiwalami i rycerskimi turniejami. Centralnym punktem krainy jest urokliwy pałac Beauclair, zbudowany na elfickich fundamentach. To właśnie w nim rezydują najważniejsi politycy, dbający o dobro lokalnej społeczności.

Rozległa międzygórska kotlina słynie z doskonałych win, wytwarzanych w legendarnych winnicach rozciągających się na stokach gór i dawnych wulkanów. Potwory są rzadko spotykane, a kraj nie angażuje się w żadne konflikty – nie posiada nawet regularnego wojska ani milicji, posiłkując się usługami błędnych rycerzy.