W dniach 23 i 24 maja klasy VA i VB wyruszyły na wycieczkę „tropem zamków krzyżackich”.

Pierwszym punktem na trasie naszego wyjazdu był Toruń. Tam uczniowie poznawali miasto, rywalizując ze sobą w grze miejskiej na toruńskiej Starówce. Trzy prężnie działające grupy odszukały na mapie zaszyfrowane hasło i zapoznały się z najważniejszymi miejscami Torunia. Spacer brzegiem Wisły oraz odwiedzimy domu Mikołaja Kopernika zakończył nasz pobyt w tym malowniczym mieście.

Następnie przejechaliśmy do Gniewu. Po obiedzie, zwiedziliśmy wnętrza zamku krzyżackiego oraz uczestniczyliśmy w audiowizualnym spektaklu „z duchami gniewskiego zamku”. Następnie przyszedł czas na ognisko z kiełbaskami oraz spontaniczne zabawy na placu zabaw. Pobyt w Gniewie zakończył spacer z lampionami po zamkowych komnatach. Około 21.30 dotarliśmy na miejsce noclegowe.

24 maja, po zjedzeniu smacznego śniadania, wyruszyliśmy na zwiedzanie gospodarstwa agroturystycznego, w którym mieszkaliśmy. Po zabawach i zajęciach rekreacyjnych na świeżym powietrzu, wyruszyliśmy do Malborka. Tam, w towarzystwie przewodnika, zwiedzaliśmy wnętrza i komnaty zamkowe. Miejsce to zachwyciło nas wszystkich! Zamek w Malborku to słynny zamek krzyżacki z XIII wieku, jest on największy na świecie pod względem powierzchni i znajduje się na liście zabytków UNESCO. Po ciekawym, ale wyczerpującym spacerze, udaliśmy się na obiad, po którym wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Wracając, zatrzymaliśmy się w Pelplinie, gdzie zwiedziliśmy piękną gotycką katedrę. To były niesamowite, pełne wrażeń dwa dni!