Dnia 10.05.2018r.odbyła się wycieczka szkolna dla uczniów klas  trzecich Szkoły  Podstawowej nr 2 imienia Arkadego Fiedlera w Dębnie. Drugiego dnia wyprawy uczestnicy podziwiali dawną stolicę Polski.

Gdy dojechaliśmy do celu, udaliśmy się pod Barbakan, który jest najbardziej wysuniętą  na północ częścią fortyfikacji. Następnie powędrowaliśmy podziwiać średniowieczną Bramę Floriańską, położoną na Starym Mieście w Krakowie. Stanowi ona pozostałość po dawnych murach miejskich. Od strony miasta widnieje płaskorzeźba wyobrażająca św.Floriana, który jest patronem strażaków. Potem pomaszerowaliśmy w kierunku Rynku z Sukiennicami, o którym dowiedzieliśmy, się że niegdyś  pełnił on funkcje handlowe. Po drodze wstąpiliśmy również do Collegium Maius, który jest najstarszym budynkiem Akademii Krakowskiej. W Collegium Maius na parterze mieściły się lektoria, czyli sale wykładowe, a na piętrze Stuba Communis  (izba wspólna), biblioteki i mieszkania profesorskie.

W następnej kolejności udaliśmy się do Podziemia Rynku Głównego w Krakowie. To oddział Muzeum Historycznego Miasta Krakowa znajdujący się pod wschodnią częścią płyty Rynku Głównego. W  Podziemiach znajduje się zarówno stała, jak i  czasowa ekspozycja. Jest to multimedialne widowisko-podróż w czasie,w której można poczuć  atmosferę panującą na średniowiecznym rynku. W czasie zwiedzania odwiedzającym towarzyszą odgłosy gwaru targu albo też płonących zabudowań. Po pewnym czasie odwiedziliśmy Kościół Mariacki oraz wysłuchaliśmy hejnału.  Kościół zachwycał nas swoimi  misternymi zdobieniami oraz malowidłami. Kiedy dotarliśmy na Wzgórze Wawelskie, zaczęliśmy od zwiedzania muzeum. Zajrzeliśmy do katedry oraz spacerowaliśmy po fortyfikacjach. Największe wrażenie wywarła na nas kaplica Zygmuntowska oraz znajdujące się w niej groby dawnych władców Polski. Zatrzymaliśmy się na chwilę przy grobach prezydenckich. Ostatnim miejscem naszej wycieczki była Smocza Jama, która jest jaskinią krasową w obrębie zrębu Wawelu.

Wszystkim uczestnikom wycieczka bardzo się podobała. Uczniowie mieli czas na odpoczynek oraz integrację grupową. Najbardziej podobało nam się Stare Miasto, ponieważ znajduje się na nim wiele zabytków oraz miejsc, w których miło spędziliśmy czas. Dzięki dobrej pani przewodnik mogliśmy doskonale przyswoić wiedzę o historii Krakowa.