scratch.jpg

Klasa KIM (Informatyczno – Medialna) na informatyce programuje w Scratchu.

Nasza klasa programuje pewną postać, którą jest duszek. Zbiera on punkty dodatnie i ujemne. W czasie zbierania ich, inny duszek goni tą postać, a ona ucieka. Na początku gdy programowaliśmy, to ta gra nie miała inspiracji. Teraz potrafimy zaprogramować tak, aby duszek poruszał się po labiryncie na określonym polu. Ciągle ulepszamy nasze gry tak, aby grając myślało się, że tą grę stworzyła dorosła osoba. W drugim semestrze prawie wszystkie klasy 4-7 programują. W Scratchu można stworzyć wiele rodzajów gier. Na przykład mogą to być: labirynty, kółko i krzyżyk. Istnieje dużo rodzajów gier, które stworzyć potrafią uczniowie klas trzecich. Jeśli ktoś bardzo się tym interesuje, to nawet młodsi uczniowie mogą nauczyć się wspaniałego języka programowania w Scratchu. Jak się okazuje klasa Kim programuje również Klocki Lego WeDo. Polega to na tym, że układa się z klocków jakiś przedmiot na przykład krokodyla. Po złożeniu, w Scratchu oprogramowuje się go np.: żeby ruszał nogami gdy się dotnie jego ogona lub, aby otwierał pysk jeśli coś go dotyka. Klocki Lego WeDo programujemy czwórkami na dodatkowych zajęciach. Po trzech spotkaniach cała czwórka otrzymuje certyfikaty. Otrzymujemy je na pamiątkę po to, aby zawsze pamiętać w jak ciekawej klasie się było. Pierwsza grupa miała szczęście, ponieważ sklep Robocamp zainteresował się projektami klasy. Poprzez ten sklep cały świat ma możliwość oglądać projekty uczniów naszej klasy.

Programowanie bramkarza - dwójka pierwszej grupy. Certyfikaty dla pierwszej grupy. Pierwsza grupa programuje w Scratch Klocki Lego WeDo. Krokodyl - druga grupa tworzy krokodyla.