Wakacje trwają w najlepsze! Lipiec jest idealną porą na zagraniczne wakacje zwłaszcza, jeżeli celem podróży jest partnerskie miasto Darłowa – Starý Hrozenkov. To urokliwe miasto na 8 dni zaczarowało grupę mieszkańców naszego nadmorskiego kurortu, która 13.07 wyruszyła w 15 godzinną podróż autokarem do Republiki Czeskiej. Wśród uczestników wycieczki byli uczniowie Miejskiego Gimnazjum im. St. Dulewicza w Darłowie, którzy pod opieką p. A. Hamerlinga i państwa A. i P. Kuriatów bardzo aktywnie spędzili ten czas.

Po dotarciu na miejsce zastaliśmy niewielki ośrodek, położony w malowniczej okolicy znajdujący się 1 km od centrum miasta.

Poniedziałek był dniem zakwaterowania i odpoczynku po podróży, jednakże niektórzy rozpoczęli już poznawać teren (www.endomondo.com/workouts/373462501/11728062 – wirtualna mapa pierwszej wyprawy uczniów MG).

We wtorek odbyliśmy swoją pierwszą wędrówkę do centrum miasta. Starý Hrozenkov urzekł nas przepięknym kościołem, który stoi nieopodal miejskiego skweru. Przygraniczna mieścina jest niewielka, gdyż liczy niespełna 1000 mieszkańców, jednak mała liczba obywateli wpływa na niesamowity klimat, jaki tam panuje.

We wtorek już na dobre harcerze z 13. Wielopoziomowej Drużyny Harcerskiej i Koła Modelarskiego zasmakowali gór (www.endomondo.com/workouts/373462673/11728062).

Natomiast w środę odbyliśmy podróż autokarem do Zlínu, gdzie mieści się zapierające dech w piersiach ZOO, które na 52 ha mieści 1163 zwierząt.

W czwartek włodarze Starego Hrozenkov przygotowali dla nas niespodziankę – wędrówkę po górach. Idąc trasą widokową mogliśmy dostrzec mnóstwo walorów przyrodniczych, jakie są na tych terenach. (www.endomondo.com/workouts/376139798/11728062)

W piątek odwiedziliśmy zamek Buchlov, który został wzniesiony w XIII w. i stanowił ważny strategicznie obiekt w górach Morawskich.

Sobota była dniem odpoczynku po bardzo intensywnych 5 dniach. Wieczorem odbył się festyn przy muzyce na żywo, który zorganizowały władze samorządowe. Wspólny piknik był idealnym czasem na przełamanie lodów na linii młodzież – dorośli. Po zaledwie godzinie wszyscy świetnie się bawili, zapominając o barierze wiekowej.

Niedziela również była dniem wolnym od zajęć zorganizowanych. Postanowiliśmy wykorzystać ten dzień na „pożegnanie się z górami” i odbyliśmy naszą ostatnią wędrówkę górską (www.endomondo.com/workouts/376140397/11728062).

Późnym popołudniem odbył się mecz piłki siatkowej. W bardzo wyrównanym starciu młodzieży z MG, a pozostałymi uczestnikami podróży. Z laurem wygranej zakończyli mecz seniorzy, którzy rozłożyli juniorów 2:1 w setach.

W ostatni dzień wyprawy – w poniedziałek wyjechaliśmy na Słowację, aby zwiedzić malownicze, 50 tys. miasto Trenčín, które słynie z zamku znajdującego się na wzniesieniu w samym centrum miasta. Po 3 godzinnym obchodzie stolicy kraju trenczyńskiego wróciliśmy do RS „Kord”, aby rozpocząć pakowanie.

Podczas trwania wczasów korzystaliśmy z basenu czy kręgielni. To zasługa władz miasta, które pieczołowicie dbały o to, abyśmy w Czechach czuli się jak w Polsce.

Wszyscy cali i zdrowi we wtorek, późnym wieczorem dotarli do Królewskiego Miasta Darłowo. Pogoda była idealna, żałowaliśmy, że te 8 dni minęło tak szybko… Mamy nadzieję, że za rok wycieczka będzie równie udana!

Pełna galeria zdjęć dostępna na portalu społecznościowym Facebook:

www.facebook.com/media/set/?set=a.739827236081635.1073741917.353481381382891&type=1&l=9c96f8aa39